تعرفه حق الوکاله چقدر است؟
نوشته شده توسط : unexer

یکی از مسائلی که افراد شاید برایشان سوال باشد مسئله تعرفه حق الوکاله است. احتمالا شما هم تجربه این مسئله را داشته اید که برای یک موضوع حقوقی اقدام به استخدام یک وکیل کرده اید. برای پیدا کردن وکیل مورد نظرتان به چند دفتر حقوقی رفته باشید.

اما با چیزی که مواجه شده اید تفاوت در تعرفه حق الوکاله وکلای مختلف است. این موضوع البته با توجه به میزان سختی پرونده حقوقی، میزان حدود اختیاراتی که به وکیل داده می شود و کارهایی که باید انجام دهد با هم متفاوت است.

در این مقاله شهرداد قصد دارد به بررسی مسئله تعرفه حق الوکاله وکیل بپردازیم پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید. در این مقاله با ما همراه باشید.

تعرفه حق الوکاله

تعرفه حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری

با توجه به قوانینی که در این زمینه وجود دارد می توان موارد ذیل را برای تعرفه حق الوکاله وکیل عنوان نمود.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی تا ده میلیون تومان 6 درصد برای وکیل است.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی از ده تا یکصد میلیون تومان 4 درصد برای وکیل است.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی بیشتر از یکصد میلیون تومان تا پانصد میلیون تومان 3 درصد برای وکیل است.

  • در پروندهای مالی برای مطالبات مالی بالای پانصد میلیون تومان 1 درصد برای وکیل است.

البته همانطور که ذکر کردیم همه این ها وابسته به نوع پرونده است. با وجود این تعرفه هایی که گفتیم وکیل می تواند در قراردادی جداگانه برخلاف تعرفه عمل کرده و مبلغی بیشتر یا کمتر از این حد را دریافت کند. در اینجا لازم است که شما را با فرم وکالتنامه وکیل دادگستری آشنا کنیم.

فرم وکالتنامه وکیل دادگستری

در هنگام تنظیم فرم وکالتنامه این وکالتنامه برو روی فرمی مخصوص به خود و در سه نسخه تنظیم می شود. یک نسخه از آن برای ارائه به دادگاه، یک نسخه برای شخص موکل و یک نسخه هم در دست وکیل می ماند. این وکالتنامه باید دارای آرم کانون وکلای دادگستری و همچنین شماره و سری باشد. 

در این فرم قسمتی وجود دارد که در آن شماره پروانه وکیل درج می شود و بعد شامل نام و نام خانوادگی و محل اقامت موکل است. بعد از آن هم نام و نام خانوادگی وکیل و محل اقامت وکیل درج می شود. سپس موضوع وکالت، حدود اختیاراتی که به وکیل داده می شود، تعرفه حق الوکاله مشخص شده بین دو طرف، ترتیب پرداخت، تاریخ ثبت فرم و در نهایت امضای وکیل و موکل و محل گواهی است.

در قسمتی از این فرم هم موارد مربوط به هزینه های سفر وکیل در صورت نیاز که به عهده موکل است و هزینه های قانونی دادرسی و از این دست موارد عنوان شده که بر طبق قوانین موجود در این زمینه است.

اپلیکیشن حقوقی شهرداد

جمع بندی

تعرفه حق الوکاله بطور کلی مبلغ مشخصی ندارد و این را همه ما می دانیم. همه چیز وابسته به وکیل و نوع پرونده ای است که در جریان است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعرفه حق الوکاله وکیل در پرونده های مختلف به اپلیکیشن حقوقی شهرداد مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: تعرفه حق الوکاله , شهرداد , تعرفه حق الوکاله شهرداد , اپلیکیشن حقوقی شهرداد ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: