معرفی پودر سنگ و قیمت پودر سنگ جوشقان
نوشته شده توسط : unexer

مصالح ساختمانی یکی از عوامل مهم در ساخت بناها هستند. یکی از این مصالح پودر سنگ است که نقش ویژه ای در ساختمان سازی دارد. کاربرد پودر سنگ به این شکل است که با دیگر مواد ترکیب شده تا یک مخلوط مقاوم به دست آید. پودر سنگ خاصیت چسبندگی و مقاومت بسیاری به مخلوط مصالح می بخشد. از ترکیب این مصالح ارزشمند با سیمان سفید و یا گچ برای نمای خارجی ساختمان‌ها، بندکشی کاشی‌های بدنه، سرامیک‌های کف و موزائیک‌های پیاده‌روها استفاده می شود. برای استحکام و ترک نخوردن بتن نیز به آن پودر سنگ افزوده می شود که بسیار در این مورد موثر است. در ادامه برخی دیگر از کاربردهای پودر سنگ را توضیح داده و معروفترین پودر سنگ های موجود در ایران مانند پودر سنگ جوشقان را معرفی می کنیم.

کاربرد پودر سنگ در آثار هنری و مجسمه‌سازی

یکی از کاربردهای پودر سنگ برای تولید آثار هنری است. این ماده برخلاف سیمان بعد از خشک شدن مستعد ترک برداشتن نیست. از این‌رو یک ماده‌ی مناسب برای ساخت آثار هنری زیبا به‌شمار می‌رود.

پودر سنگ جوشقان

خمیر سنگ انعطاف‌پذیری خوبی برای تغییر شکل دارد. ازاین رو خمیر سنگ برای مجسمه‌سازی، گل‌سازی و انواع تابلوهای نقاشی نقش‌برجسته می‌توان استفاده کرد. اما ماده اصلی تشکیل‌دهنده خمیر سنگ همان پودر سنگ‌ است. این ماده نقش حجم‌دهنده و مقاوم سازی در صنایع هنری نقش ‌برجسته را برعهده دارد. برای مجسمه‌سازی معمولا از پودر سنگ‌های سفید استفاده می‌کنند و سپس با اضافه کردن موادرنگی به خمیر سنگ، رنگ موردنظر را به‌دست می‌آورند اما استفاده از پودرهای رنگی تولید رنگ دلخواه را کمی مشکل‌ساز می‌کند.

انواع پودر سنگ های مرغوب و با کیفیت موجود در ایران

  • پودر سنگ جوشقان
  • پودر سنگ قم
  • پودر سنگ‌ الیگودرز

پودر سنگ‌ جوشقان

سنگ‌های معادن منطقه جوشقان در اصفهان برای تولید خاک سنگ بسیار مناسب هستند. رنگ سنگ‌های این منطقه سفید بوده و به دلیل ظاهر تمیزشان، برای نماسازی بیرونی ساختمان‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر آرد سنگ این منطقه صادر میشود.

پودر سنگ‌ قم

بهترین سنگ‌های آهک و کربنات کلسیم کشوررا می‌توان در قم جستجو کرد. کیفیت، قیمت و تنوع گسترده سنگ‌های این منطقه، باعث شده است قم به بزرگ‌ترین تولید‌کننده آرد سنگ در کشور شناخته شود. پودر سنگ قم در طیف وسیعی از صنایع می تواند به کار برده شود.

قیمت پودر سنگ جوشقان

پودر سنگ الیگودرز

سنگ‌های این ناحیه از کشور نیز از کیفیت بسیار خوبی برای تولید خاک سنگ برخوردار هستند. سنگ‌های الیگودرز به شکل صنعتی و با استفاده از دستگاه کوبش خُرد و سپس کوبیده می‌شوند.

نحوه‌ی فروش و قیمت پودر سنگ جوشقان

پودر سنگ در رنگ ها و مش بندی های مختلف در کیسه های بیست تا چهل کیلوگرمی به فروش می رسد. برای خرید پودر سنگ باید به این نکته توجه کنید که دانه بندی پودر سنگ بایستی کاملا یکسان و یکدست باشد. همچنین حمل این محصول توسط کامیون ها و تریلی های کمپرسی و یا معمولی انجام می شود و پودر سنگ از محل های تولید آن مانند قم، جوشقان و الیگودرز به تمام نقاط کشور ارسال می شود.

میانگین قیمت پودر سنگ‌ جوشقان اصفهان با کیفیت عالی کیسه‌ی هایی 20 کیلوگرمی با مبلغ    15000 تومان در بازار موجود است و پودر سنگ قم با کیسه‌ی 20 کیلوگرمی 4500 تا 5000 تومان به صورت عمده بفروش میرسد.

برای خرید پودر سنگ جوشقان و دیگر انواع پودر سنگ می توانید به سایت پودرسازان قم مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: پودر سنگ , پودر سنگ جوشقان ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: