نوشته شده توسط : unexer

بینی ها به طور کل به دو دسته تقسیم میشوند. گوشتی و استخوانی. ویژگی بارز بینی های گوشتی پوست ضخیم با غضروف خیلی نرم است که مقدار زیادی چربی در نوک بینی جمع شده است. اگر بینی شما گوشتی است و میخواهید آن را عمل کنید ما در این مقاله صفر تا صد عمل بینی گوشتی را به شما توضیح میدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

ویژگی های بینی گوشتی

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم بینی های گوشتی به ضخامت پوست، غضروف خیلی نرم و داشتن چربی زیاد در بینی معروفند. از دیگر ویژگی های این بینی ها پوست خیلی چرب بینی و پره های پهن آن است. روش های زیادی وجود دارد که شما بتوانید تشخیص بدهید بینی شما گوشتی است یا نه. مثلا اگر دو پره بینی با نوک آن  تشکیل نیم دایره یا ذوزنقه بدهد یعنی بینی شما گوشتی است.

عمل بینی گوشتی چگونه انجام میشود؟

روش اصلی در جراحی بینی گوشتی این است که جراح، غضروف تیغه وسط بینی را برمیدارد و در نوک بینی قرار میدهد و همچنین گاهی اوقات پزشک تشخیص میدهد که باید قسمتی از چربی بینی برداشته بشود.

روش عمل بینی گوشتی

چرا افراد از عمل بینی گوشتی میترسند؟

شاید قبلا شنیده باشید که میگویند تو که بینی گوشتی داری پس دیگر عمل کردن به درد نمیخورد چون بینی به حالت سابقش برمی گردد. علت این حرف چیست؟ در گذشته پزشکان، غضروف بینی را می تراشیدند و نازک تر میکردند اما به خاطر ماهیت نرم بودن غضروف، بینی بعد از مدتی دوباره به حالت قبل برمی گشت.

امروزه علم پزشکی آنقدر پیشرفت کرده که دیگر این مشکل در جراحی بینی گوشتی وجود ندارد. پس نگران نباشید. با متدی که گفتیم احتمال برگشت بینی شما به حالت سابقش تقریبا نزدیک به صفر است.

کدام روش عمل بینی برای بینی گوشتی مناسب تر است؟

برای جراحی بینی اصولا دو روش وجود دارد. روش باز و بسته.

با توجه به اینکه در روش باز، جراح برش هایی درون بینی و بین دو سوراخ آن ایجاد میکند تا پوست از روی استخوان کنار برود به همین دلیل در تکنیک باز جراح آزادی عمل بیشتری دارد و راحت تر میتواند غضروف و استخوان را به فرم دلخواهش شکل بدهد، معمولا عمل بینی گوشتی را با تکنیک باز انجام میدهند.

تاثیرات بعد از جراحی بینی گوشتی

ورم، کبودی و درد، اختلالات تنفسی از تاثیرات انکار ناپذیر جراحی بینی است؛ خصوصا در عمل بینی گوشتی میزان ورم بیشتر است و شما باید مدت زمان بیشتری را استراحت کنید تا بینی، پوست و چربی های آن بهبود پیدا کنند. معمولا تا یک ماه بعد از عمل زخم و ورم های بینی خوب میشوند اما شما باید تا زمانی که پزشک تشخیص میدهد چسب را روی بینی خود قرار دهید.

 از تاثیرات مثبت جراحی بینی گوشتی میتوان به برطرف شدن انحرافات، مشکلات تنفسی، نواقص بینی و متقارن شدن آن در صورت اشاره کرد. 

عمل بینی گوشتی

نکاتی که باید قبل از عمل بینی گوشتی رعایت کنید.

1.     از مصرف دخانیات خودداری کنید.

2.     از ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و نیاشامید.

3.     از مالیدن لوازم آرایش به صورت یا بدن خود جلوگیری کنید.

4.     لباس مناسب و راحت بپوشید که بعد از عمل برای شما مشکل ایجاد نکنند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

1.     در هنگام خواب باید بینی و صورت شما بالاتر از شانه قرار بگیرد یعنی باید با بالش یا هرچیز دیگری بین بینی و شانه خود ارتفاع ایجاد کنید.

2.     از انجام حرکات سنگین و ورزش تا مدتی خودداری کنید.

3.     مراقب غذاهایی که میخورید باشید. بهتر است در روزهای اول بعد از عمل غذاهای آبکی مانند سوپ بخورید؛ چون نیازی به جویدن ندارند.

4.     سعی کنید با نی غذا نخورید چون با نی به قدرت مکش بیشتری نیاز خواهید داشت و به بینی شما فشار خواهد آمد.

در آخر پیشنهاد میکنیم که برای عمل بینی گوشتی خود نزد پزشک حاذق و باتجربه ای بروید که بعدها از نتیجه کارش راضی باشید. دکتر تهران بیوتی پزشک باتجربه ای است که سابقه درخشانی در زمینه جراحی بینی استخوانی و گوشتی دارد. میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه عمل بینی و غیره به وب سایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: عمل بینی , عمل بینی گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

خیلی از خانم ها دارای پوستی هستند که دارای عیوب ظاهری مانند لکه های تیره و قهوای مانند خال، کک و مک دارند. همه خانم ها برای زیباتر و جذاب تر شدن نمای کلی صورتشان اقدام به آرایش کردن می کنند. این آرایش کردن به آنها اعتماد به نفس میدهد.

بزرگترین دلیل آرایش کردن پوشاندن نازیبایی های صورت و عیوب آن می باشد. کرم پودر یک محصول آرایشی است که این کار را برای خانم ها به نحو احسن انجام می دهد. اولین مرحله یک آرایش حرفه ای و تمیز استفاده از کرم پودر است. این محصول آرایشی می تواند تمام صورت شما را با رنگ به طور یک دستی پوشش دهی، لک های قهوه ای صورت تان را بپوشاند و صورتتان را برای یک آرایش حرفه ای آماده می کند. در این مقاله تصمیم داریم در مورد کرم پودری که خانم های پوست نرمال باید انتخاب نمایند صحبت کنیم. پس اگر پوستی نرمال با چربی استاندارد دارید در خواندن این مقاله با ما همراه باشید.

کرم پودر

ویژگی های پوست نرمال

پوست در طول روز چندین مرتبه چربی تولید می کند . این میزان در پوست های چرب زیاد و در پوست های خشک بسیار کم است. در مورد پوست های نرمال چربی تولید شده هم به میزان نرمال و استاندارد است که باعث می ش.د پوست نه خیلی خشک باشد نه خیلی چرب.

خانم هایی که پوست نرمال دارند در روزهای گرم تابستان کمی صورتشان چرب می شود که باید از لوازم آرایش و پاک کننده های آرایشی متناسب با پوست های چرب استفاده نمایند. 

در روزهای سرد و خشک زمستان و پاییز پوست صورتشان هم خشک می شود. در نتیجه نیاز به مرطوب کننده و آبرسان دارند. این افراد در روزهای خشک باید از لوازم آرایشی و پاک کننده های آرایشی متناسب با پوست های خشک استفاده کنند.

بنابراین، این افراد باید کرم پودری که خریداری می کنند را متناسب با فصل انتخاب نمایند. در  تابستان که پوست صورتشان چرب می شود از کرم پودر free oil استفاده کنند و در روزهای زمستان علاوه بر اینکه از کرم پودر حاوی چربی ارگانیک و طبیعی استفاده میکنند باید از کرم های آبرسان استفاده نمایند تا میزانی از خشکی پوست را برطرف نمایند.

این افراد باید بیشتر مراقب خشکی پوست و چربی آن باشند. اگر پوست خیلی خشک باشد زود چین و چروک دار می شود. و اگر مراقب چربی پوست نباشید پوستتان بیشتر جوش و آکنه می زند. در نتیجه کرم پودری را انتخاب نمایید تا بتوانید چربی پوستتان را کنترل کند. در نتیجه، در روزهای تابستان که پوستتان بیشتر چرب می شود باید با کمک لوازم آرایشی این چربی را کنترل کنید. بهترین نوع کرم پودر در بین انواع موجود در بازار نمونه هایی که پایه آب و بدون چربی هستند. این کرم پودرها سبک هستند و یک لایه نازک روی پوست ایجاد کنند و لک های صورت را با همان یک لایه بپوشانند. اما پوستتان می تواند نفس بکشد و دچار جوش و آکنه نخواهد شد.

متاسفانه برای انتخاب کرم پودر برندهایی فیک و تقلبی در بازار وجود دارند که تشخیص آن ها از نمونه های اصلی و استاندارد کمی دشوار است.

کرم پودر

 سعی کنید کرم پودر را به دلیل حساسیت هایی که روی پوست ایجاد و آسیب هایی که پوست می زند از فروشگاه های آرایشی معتبر خریداری کنید تا خیالتان از اصل و استاندارد بودن محصولی که خریداری میکنید راحت باشد.

روبی سان یک برند ایتالیایی ایرانی است که تمام کالاهای خود را از بابت اصل بودن ضمانت می کند. کرم پودری که شما از روبی سان خریداری می کنید دارای عصاره خیار است. زمانی که این محصول آرایشی روی پوستتان قرار میگیرد علاوه بر زیبایی می تواند موجب تقویت و رسیدگی به پوست شود و آن را جوان تر و زیباتر کند.








:: برچسب‌ها: کرم پودر , خرید کرم پودر ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

تحمل بینی بزرگ و یا دارای مشکل برای افرادی که به دنبال ظاهری زیبا و جذاب هستند بسیار آزار دهنده است.به همین دلیل با استفاده از راه های مختلفی سعی در پوشاندن آن دارند. برخی با استفاده از لوازم آرایشی و میکاپ بطور موقت بزرگی یا ایراد بینی خود را می پوشانند، اما بهترین اقدام برای داشتن چهره ای زیبا با بینی متناسب، انجام جراحی بینی می باشد. از آنجا که بینی تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و تناسب چهره دارد، با جراحی بینی می توان زیبایی صورت را چندین برابر افزایش داد. 

اما برای داشتن یک جراحی موفق لازم است اطلاعات دقیق و کاملی درمورد مراقبت ها، نکات و همچنین عوارض آن بدست آورید. در صورتی که مراقبت ها و نکات ضروری به درستی رعایت شود، می توان احتمال بروز انوع عوارض جراحی بینی را تا حد قابل توجهی کاهش داد. ما در این مقاله قصد داریم درمورد عوارض جراحی بینی صحبت کنیم تا چنانجه قصد انجام عمل بینی دارید، با این موارد آشنایی داشته باشید.

جراحی بینی

در ابتدا ممکن است سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد مانند این موضوع که عوارضی که برخی افراد به خاطر آن از انجام جراحی بینی صرف نظر می کنند واقعا چیست و چقدر خطرناک است؟ چند درصد از این عوارض در زندگی ما مشکل جدی ایجاد می کنند؟ راه های جلوگیری از بروز عوارض جراحی بینی چیست؟

عوارض جراحی بینی

رایج ترین عوارضی که می توان برای جراحی بینی گوشتی و استخوانی نام برد، موارد زیر هستند:

  • عدم موفقیت جراحی و نیاز به جراحی مجدد
  • بی حسی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خونریزی
  • از بین رفتن حس بویایی

عوارض طبیعی جراحی بینی

اولین چیزی که فرد پس از انجام جراحی بینی گوشتی و استخوانی حس می کند، بی حسی و تورم بسیار شدید بینی است. پس از اتمام جراحی و بیرون آمدن از اتاق عمل، نواحی اطراف بینی کبود خواهند بود. این کبودی و تورم چند هفته بعد از جراحی بینی وجود خواهد داشت. اما آیا این مسئله مهم و خطرناکی است؟ خیر اینطور نیست. کبودی و تورم بینی و نواحی اطراف آن با کمپرس سرد برطرف می شود و مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد. بی حسی ناشی از عمل بینی نیز پس از دو الی سه هفته از بین خواهد رفت. 

از بین رفتن حس بویایی و چشایی از عوارضی است که اکثر افراد بعد از جراحی بینی با آن روبرو می شوند. پس جای نگرانی نیست و این تصور که از دست دادن حس بویایی ممکن است همیشگی باشد و خطرناک است درست نیست. 

داشتن درد و خونریزی از مواردی است که خیلی رایج نیست و علائمی مانند خونریزی کمتر پیش می آید. البته لخته خون و خونابه معمولا بعد از جراحی بینی در داخل بینی وجود دارد و باید برای تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از عفونت آن ها را پاکیزه نگه داشت. 

عوارض جراحی بینی

بنابراین در حالت کلی کاهش یا از دست دادن حس بویایی در بیشتر موارد اتفاقی طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد، به شرطی که تمام علائم خود را با پزشک جراح در میان گذاشته باشید. در این مواقع باید معاینه شوید تا اطمینان حاصل شود مشکلی نیست. چون ممکن است از دست رفتن حس بویایی علت های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که حین جراحی بینی، سلول های عصبی بویایی دچار آسیب شده باشند، آن وقت باید نگران بود و اقدامات دیگری انجام داد. عدم داشتن تجربه پزشک و کوچک کردن بیش از حد بینی از موارد دیگری است که می تواند باعث سلب شدن حس بویایی بعد از عمل بینی شود.

بدترین عوارض جراحی بینی

می توان گفت بدترین اتفاقی که ممکن است پس از جراحی بینی گوشتی و استخوانی ممکن است اتفاق بیفتد، این است که پس از مدتی به یک عمل جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا کنید! علت هایی مانند بی تجربگی جراح، عدم رعایت مراقبت های لازم و... می تواند سبب شود تا عمل بینی آن طور که باید پیش نرود و پس از مدتی با پرداخت هزینه ای بیشتر، دوباره مجبور به انجام جراحی شوید. برای جلوگیری از بوجود آمدن این اتفاق ها بایستی اطلاعات خود را افزایش دهید تا با رعایت نکات لازم یک جراحی موفق داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: جراحی بینی , عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 3960
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

وقتی یک چک به دلایل مختلف از سوی بانک برگشت ‌می‌خورد و گواهی عدم پرداخت صادر می‌شود، دارنده چک از سه طریق امکان مطالبه وجه آن را خواهد داشت و مورد حمایت قانون گذار قرار گرفته است:

 

۱- مراجعه به دادگاه حقوقی پس از ثبت دادخواست.

 

۲- مراجعه به اداره ثبت اسناد محل جهت صدور اجراییه

 

۳- مراجعه به دادگاه کیفری پس از طرح شکواییه؛

 

اما در راستای انتخاب یکی از این سه راه لازم است تا با تفاوت‌های میان چک حقوقی و چک کیفری آشنا باشیم.

 

رسیدگی در دادگاه حقوقی مستلزم گذر زمان طولانی مدت است. مثلا در اجراییه صادره از اداره ثبت، ضمانت اجراییه کافی و قوی برای اجبار بدهکار در پرداخت وجه چک وجود ندارد. راهکار کیفری تعقیب چک نیز از سرعت مناسبی در رسیدگی برخوردار است و با ابزار کیفری، بدهکار را بیشتر تحت فشار می‌گذارد. فقط باید دانست که در دو مرحله ثبتی و کیفری علیه صادرکننده چک امکان رسیدگی وجود دارد و برای طرح دعوی علیه ضامن و ظهرنویس باید از راهکار حقوقی استفاده کرد.

 تفاوت چک حقوقی و کیفری

چک صادر شده ممکن است همراه با شرایطی باشد که یا از ابتدا فاقد جنبه کیفری است یا جنبه کیفری آن ساقط می‌شود که اصطلاحاً چک در این شرایط، چک حقوقی نامیده می‌شود:

 

 ۱- چک سفید امضاء

در صورتی که چک بدون درج مبلغ صادر و امضاء شده باشد و این امر در مرجع قضایی به اثبات برسد، امکان شکایت کیفری علیه صادرکننده چنین چکی وجود ندارد و تنها از طریق اداره ثبت یا دادگاه حقوقی امکان صدور اجراییه برای چک وجود دارد.

 

چک حقوقی

 

۲- چک مشروط

هرگاه در متن چک قید شده باشد که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی است یا بدون قید در متن چک ثابت شود که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی بوده است، چک دارای جنبه کیفری نیست.

 

فرض کنید در متن یک چک قید شده باشد که وصول آن منوط به تحویل کالاهای مورد توافق در تاریخ مذکور است یا بدون درج در متن چک، به واسطه قراردادی که شماره چک در آن ذکر شده است، مشخص شود که وصول وجه این چک مشروط به اخذ رضایت فرد جهت عقد یک معامله می باشد؛ در مثال‌های مذکور، اگر چک برگشت بخورد، تعقیب کیفری صادرکننده میسر نیست.

 

 ۳- چک جهت تضمین

درصورتی که در متن چک قید شده باشد که جهت تضمین انجام معامله یا تعهد صادر شده است یا بدون قید در متن چک اثبات گردد که چک بابت تضمین بوده است؛ فقط دارای جنبه حقوقی خواهد بود. مثلاً ثابت شود که چکی جهت تضمین حسن انجام کار در شرکت صادر شده یا در متن چک قید شده باشد جهت تضمین تخلیه واحد آپارتمان در سررسید تعیین شده.

 

نکته مهم: لازم به ذکر است که در هر سه صورت فوق، بانک جهت وصول وجه، با شرط یا تضمین مندرج در چک کاری ندارد و درصورت داشتن موجودی، چک را نقد می‌کند.

 چک برگشتی

۴- چک وعده‌دار یا بدون تاریخ

مجازات چک حقوقی و کیفریاز دیگر چک‌های فاقد جنبه کیفری، چک های بدون تاریخ صادر شده است و قرار بر این باشد‌ که هنگام وصول تاریخ در آن درج شود یا چکی که تاریخ واقعی صدور آن مقدم بر تاریخ مندرج در چک می باشد که به اصطلاح چک وعده‌دار نام دارد. یکی از شایع‌ترین دلایلی که چک را در بازار امروز از حالت کیفری خارج می‌کند، اثبات مدت‌دار بودن چک است.

 

از لحاظ جنبه اثباتی، اصل بر صحت تاریخ چک می باشد و بدون تاریخ بودن یا وعده‌دار بودن چک باید به اثبات برسد. برای اثبات این امر می‌توان از راه‌های زیر اقدام نمود:

 

     الف) ارسال اظهارنامه به دارنده چک قبل از تاریخ مندرج در آن

 

     ب) درج تاریخ مقدم بر تاریخ چک، کنار امضای آن.

 

     ج) استناد به پی در پی بودن شماره چک‌های مختلف با تاریخ‌های مختلف که اشاره‌ای بر صدور همه ‌آ‌ن‌ها در یک زمان دارد. لازم به ذکر است که صرف ارائه ته چک با تاریخی متفاوت از تاریخ مندرج در چک، دلیل اثبات نیست، چرا که دارنده چک اطلاعی از تاریخ ته چک ندارد و ممکن است هر تاریخی در آن قید شده باشد.

 

۵- گذشت شاکی

در صورتی که شاکی حین رسیدگی کیفری یا پس از صدور حکم مجازات به حبس، گذشت نماید، قرار موقوفی تعقیب یا موقوفی اجرا صادر خواهد شد و تعقیب کیفری بدهکار ساقط می‌گردد، صدور قرار موقوفی در دادگاه کیفری مانع از آن نیست که آن دادگاه نسبت به سایر خسارات مورد مطالبه، رسیدگی و حکم صادر کند.

 

۶- گذشت موعد مقرر

برای دارنده چک درخصوص اقدام نسبت به آن دو مهلت قانونی در نظر گرفته شده است که اگر ظرف این مدت‌های تعیین شده اقدامی انجام ندهد، حق شکایت کیفری از وی سلب می‌گردد.

 

     اول. دارنده چک باید تا شش ماه از تاریخ صدور چک برای وصول آن به بانک مراجعه کند.

 

     دوم. دارنده چک باید ظرف شش ماه از تاریخ صدور گواهی عدم پرداخت شکایت نماید.

منبع: http://shahrdaad.ir/blog/



:: برچسب‌ها: چک برگشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

اگر صورت شما هیچ لک، کک و مک، جای زخم و جوش ندارد به شما برای داشتن چنین پوستی تبریک می گوییم. اما واقعیت این است که خیلی از خانم ها دارای پوستی هستند که دارای عیوب ظاهری مانند مواردی که ذکر شد هستند. همه خانم ها برای زیباتر و جذاب تر شدن نمای کلی صورتشان اقدام به آرایش کردن می کنند. 

بزرگترین دلیل آرایش کردن پوشاندن این نازیبایی های صورت است. ابزار آرایشی که این کار را برای خانم ها انجام می دهد جایگاه ویژه ای را بین بانوان دارد. کرم پودر ابزاری است که این کار را برای خانم ها انجام می دهد. 

کرم پودر

اگر اقدام به آرایش می کنید اولین وسیله آرایشی که بر میدارید کرم پودر است. کرم پودر می تواند تمام صورت شما را با رنگ به طور یک دستی پوشش دهد، لک های قهوه ای صورتتان را می پوشاند و صورتتان را برای یک آرایش حرفه ای آماده می کند. 

اما آیا می دانستید که کرم پودر را باید بر اساس چربی و نوع پوستتان انتخاب کنید تا آرایش طبیعی تری داشته باشید؟

ویژگی های پوست مختلط

این پوست ها ویژگی های هر دو نوع پوست چرب و پوست خشک را دارند. اگر روی پیشانی خود به خصوص قسمت تی شکل آن احساس چربی کردید ولی بقیه قسمت های صورتتان نرمال و گاهی خشک است نشانه های داشتن پوست صورت مختلط می باشد. 

روش دیگری که برای شناسایی پوست مختلط وجود دارد این است که این گونه پوست ها با سرما و خشکی روزهای سرد زمستان خشک می شوند و به مرطوب کننده نیاز بیشتری پیدا می کنند و همان پوست در روزهای گرم تابستان مانند پوست های چرب عمل می کنند که باید مدام با شوینده ها شست و شو دهید تا چربی آن کنترل شود. 

حالا که پوست صورتتان را شناختید چه کرم پودری باید استفاده کنید؟ کرم پودری که حاوی روغن است برایتان مناسب است یا نوع free oil و بیس آبی آن؟

کرم پودر

کرم پودر مناسب پوست های مختلط

بهترین راهکار برای اینکه به پوستتان آسیب وارد نشود این است که شما دو نوع کرم پودر برای فصول گرم و سرد زمستان خریداری کنید. در روزهای زمستان که سرمای هوا پوست لطیف صورتتان را خشک می کند باید از کرم پودری که حاوی روغن است استفاده کنید. قبل از اینکه پوست صورتتان را با کرم پودر پوشش دهید باید خشکی آن را با کمک کرم های نرم کننده و آبرسان پوست برطرف کنید.

اما در روزهای تابستان بهتر است که کرم پودر انتخابی شما بدون روغن یا free oil باشد. اگر دقت کرده باشید در روزهای تابستان صورتتان براق می شود. اگر در این روزها از کرم پودر زمستانتان استفاده کنید براقیت پوست صورتتان افزایش پیدا می کند. 

این براق بودن صورتتان آرایش شما مصنوعی و غیر طبیعی نشان می دهد. علاوه بر این چون در این روزها پوست صورتتان چرب است و با یک کرم پودر چرب پوست صورتتان را پوشانده اید، پوستتان راه نفس کشیدن ندارد و باعث می شود بیشتر جوش بزند. 

کرم پودر

بنابراین در روزهای گرم تابستان باید با کمک لوازم آرایشی چربی پوستتان را کنترل کنید. بهترین نوع کرم پودر در بین انواع موجود در بازار نمونه هایی است که بیس آب دارند. این کرم پودرها سبک هستند و می توانند یک لایه نازک روی پوست ایجاد کنند و لک های صورت را با آن یک لایه بپوشانند.

برای کرم پودر برندهایی فیک در بازار وجود دارند و تشخیص آن ها از نمونه های اصل کمی دشوار است. سعی کنید کرم پودر را به دلیل حساسیت هایی که روی پوست ایجاد می کند را از فروشگاه های آرایشی معتبری خریداری کنید تا اصل و استاندارد بودن لوازم آرایشی هنگام آرایش کردن سلامتی و زیبایی پوستتان را ضمانت کند. یکی از معتبرترین فروشگاه های لوازم آرایشی که می توانید با مراجعه به سایت آن یک کرم پودر اصل با قیمت مناسب خریداری کنید روبی سان است.

 



:: برچسب‌ها: کرم پودر , خرید کرم پودر ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

خرید لباس کار و استفاده از آن از اولین مقدمات کار در بسیاری از محیط های کاری می باشد. این لباس در کنار یکپارچگی و دسته بندی کارکنان اهداف و همچنین فواید زیادی را می تواند برای ما و محیط کارمان فراهم کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید با لباس شخصی خود در تمام محیط ها حاضر باشید و این را مناسب تر میدانید، پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب را همراه ما باشید تا درباره ضرورت خرید لباس کار اطلاعات کاملی کسب کنید.

خرید لباس کار

خرید لباس کار، ایمنی شما را بالا میبرد

بهتر است در هر محیطی با توجه به شرایط همان کار و نوع نیاز کارکنان لباس مخصوص کار برای آنها فراهم شود و همه ملزم به استفاده از این لباسها باشند. برای مثال اگر شخصی در محیطی با دستگاه های حرارتی کار میکند، قطعا لباس کار او با لباس فرد دیگری که در محیطی باز و ارتفاع کار میکند باید تفاوت هایی را داشته باشد.

امروزه مسئله ایمنی دغدغه بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان است. اهمیت سرمایه انسانی نیز هر روز بیش از پیش در جای جای این کره خاکی حس می شود. خرید لباس کار و پوشیدن آن از جمله مواردی است که با هزینه ای بسیار کم و به آسانی قسمت عمدهای از این ایمنی را تامین میکند.

خرید لباس کار ارزان

ویژگی های خرید لباس کار مناسب

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است لباس کار متناسب با شغل هر فردی طراحی و استفاده شود. به دلیل مقرون به صرفه بودن لباس های کار ثابتی در بازار وجود دارند که به تناسب کار مورد نظر از آنها می توان استفاده کرد. از جمله این موارد لباس های کارهای یک تکه، بلوز و شلوار، کاپشن و شلوار اشاره کرد. برای فصول مختلف سال نیز می توان لباس متناسب با هر فصلی را داشت یا اگر یکسان بودن آن برای شما مهم است باید این موضوع را در تهیه لباس در نظر بگیرید. اگر بخواهیم نکته هایی که در خرید لباس کار باید بدانید را لیست کنیم حتما باید به موارد زیر اشاره شود:

  • هنگام خرید لباس کار، لباسی را انتخاب کنید که از دوخت با کیفیت و مقاومی برخوردار باشد. در هر شرایطی امکان تعویض فوری لباس وجود ندارد.

  • به جز موارد خاص، لباس ترجیحا تمام قسمت های بدن را پوشش دهد و به شدت از تا زدن و برش لباس خودداری شود.

  • جیب دار بودن یا نبودن لباس را با توجه به کاربرد آن در کار خود بررسی کنید. اگر نیاز به جیبهه یا نگهدارنده خاصی دارید حتما از ابتدا آن را مد نظر قرار دهید.

  • لباس کار باید اندازه باشد. بزرگ یا کوچک بودن لباس کار ( و همچنین تنگ یا گشاد بودن) کارایی فرد را کاهش میدهد و ممکن است باعث به وجود آمدن خطرات زیادی شود.

  • جنس لباس کار را هم حتما بررسی کنید تا همه ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد.

اگر به اهمیت لباس کار پی برده اید، مرور ویژگی های ذکر شده در این مقاله شما را به داشتن یک لباس کار مناسب و راحت نزدیک خواهد کرد. توصیه ما این است از موارد بالا و موارد دیگری که برای کار شما اهمیت دارد، یک چک لیست تهیه کنید تا به راحتی بتوانید لباس های کار مختلف را با هم مقایسه کنید و لباسی که برای شما مناسب است را تهیه کنید. بهترین راه برای خرید لباس کار با کیفیت، خرید اینترنتی آن است که در این زمینه فروشگاه اینترنتی یونکس دارای بهترین لباس های ایمنی می باشد که می توانید با قیمت مناسبی آن را تهیه نمایید.

 



:: برچسب‌ها: خرید لباس کار , لباس کار , لوازم ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

آلودگی صوتی چقدر ما را اذیت می کند؟ همه ما از سرو صدا بیش از حد ناراضی هستیم و همیشه موجب حواس پرتی و کاهش تمرکز در حین فعالیت می شود. اما در مورد صداهایی با حجم زیاد می تواند به گوش آسیب جدی برساند. برای جلوگیری از آسیب به گوش ها پیشنهاد می شود در محیط های کارگاهی مانند کارگاه های صنعتی و ساختمانی، فرودگاه، مراکز نظامی، معدن، جبهه نبرد، صنعت ساخت خودرو، صنایع ساخت فلز و چوب، تولید مواد شیمیایی، تولید پارچه، ساختمان سازی و تولید مواد شیمیایی و ... کار می کنند حتماً از گوشی صداگیر استفاده کنید.

گوشی‌های ایمنی بر حسب نوع کاربرد، شکل طراحی و مواد سازنده آن انواع مختلفی دارند، که دو مورد از رایج ترین آن‌ها را در ادامه معرفی می کنیم.

گوشی صداگیر ایرماف

گوشی صداگیر ایرماف از رایج ترین و پر مصرف ترین نوع محسوب می شود. این گوشی صداگیر مانند هدفون بر فضای خارج از گوش قرار می گیرد و به میزان بالایی از حجم صدا می کاهد. اجزای تشکیل دهنده این گوشی ایمنی شامل فنجانک، فنر و بالشتک است. این نوع از گوشی های ایمنی با دوام تر و البته گران تر نیزهستند.




مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرماف

گوشی های ایمنی ایرماف نیز همچون نمونه ایرپلاگ دارای مزایا و معایبی هستند که با شناخت هر چه بهتر آن ها می توانید خریدی مناسب و ویژه داشته باشید. 

در مورد مزایای گوشی صداگیر ایرماف می توان به این موارد اشاره کرد: عملکرد حفاظتی بالایی که در مقابل آلودگی های صوتی دارد، هر فردی امکان استفاده از آن را دارد، بازرسین پروژه به راحتی می توانند وجود تجهیزات ایمنی برای گوش را تشخیص دهند، احتمال گم شدن آن بسیار کم است و طبق بررسی های انجام شده مورد علاقه کارگران است. نرم و راحت هستند و همچنین یک انتخاب مناسب برای محیط های سرد می باشد زیرا علاوه بر نقش کاهش صدا می توانند موجب گرم شدن گوش ها نیز بشوند.

و در مورد معایب این نوع گوشی صداگیر موارد زیر قابل بیان است:

قیمت بالا و حمل و نگهداری سختی دارند. استفاده از آن ها برای افرادی که باید از عینک هم استفاده کنند مشکل است. باعث کاهش توانایی فرد در چرخاندن سر می شود و در آخر در محیط های گرم می تواند موجب تعریق گوش شده و آزار دهنده باشد.

گوشی صداگیر ایرپلاگ

این گوشی کوچک، کم حجم و ارزان بوده قابلیت شکل پذیری با دست را دارد و در داخل گوش قرار می گیرد. بر اساس نوع ماده سازنده، گوشی ایمنی ایرپلاگ در دو نوع اسفنجی و پلیمری ساخته می شود. عملکرد گوشی ایر پلاگ کاهش صدا تا ۳۰ دسی بل است. برای مصارف نظامی و جنگی مورد استفاده دارد.

مزایا و معایب گوشی ایمنی ایرپلاگ

از مزایای گوشی صداگیر ایرپلاگ می توان به قابلیت حمل آسان، قابل استفاده بودن در فضای گرم، قیمت ارزان و دست و پاگیر نبودن آن اشاره کرد. 

معایب گوشی صداگیر ایرپلاگ نیز می تواند قدرت حفاظتی کمتری که نسبت به نوع گوشی صداگیر ایمنی ایرماف دارد، سخت تر بودن مشاهده این نوع از گوشی صداگیر برای بازرسان و عدم امکان استفاده از آن برای افرادی که عفونت گوش دارند و یا از مشکلی در گوش خود رنج می برند، باشد.

 

در مورد خرید گوشی صداگیر باید سراغ نمونه های استاندارد بروید. معتبرترین فروشگاه تجهیزات ایمنی فردی یونکس است که می توانید گوشی گیر مناسب با قیمت عالی خریداری نمایید.

 



:: برچسب‌ها: گوشی صداگیر , گوشی ایرپلاگ , گوشی ایرماف ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

فرقی نمی‌کند چه کاری انجام می‌دهیم. دست ها اولین اعضایی هستند که به آنها نیاز داریم. بدون داشتن دست سالم، کیفیت زندگی انسان به شدت افت می‌کند. بنابراین در انجام فعالیت‌هایی که با دست انجام می‌‌شود، باید از دست‌هایمان به خوبی محافظت کنیم.یکی از کارهایی که برای محافظت از دست می‌توان انجام داد این است که هنگام انجام کار سنگین و خطرناک، دستکش ایمنی به دست کنیم. یکی از انواع دستکش کار، دستکش ضد برش است. عملکرد اصلی دستکش ضد برش، جلوگیری از بریده شدن دست با اجسام تیز یا ساییده شدن پوست دست در اصطکاک با اجسام و سطوح خشن است. بافت دستکش ضد برش به گونه ای است که جسم برنده نمی‌تواند به آن نفوذ کرده و اجزای آن را از هم باز کند.

 دستکش ضد برش

انواع دستکش ضد برش

برای کاربردهای مختلف، انواع متنوعی از دستکش ضد برش وجود دارد. یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین آن، دستکش ایمنی ضد برش با کف لاتکس یا نیتریل است. پوشش لاتکس در کف دست با بافت نامنظم باعث مقاومت دستکش دربرابر ساییدگی و بریدگی می‌شود. نیتریل گونه‌ی آزمایشگاهی و مصنوعی لاتکس است که همان عملکرد لاتکس را دارد. از این دستکش در کارهای بسیاری مانند باغبانی، تعمیرات و کارهای تاسیساتی، مونتاژ و کار با قطعات صنعتی می‌توان استفاده کرد. پوشش داخلی این دستکش ضد برش معمولا از جنس کتان است که باعث خنکی دست و عرق نکردن پوست می‌شود. قسمت مچ این نوع دستکش دارای بافت کشی است که به‌دست کردن دستکش را آسان می‌کند.

نوع دیگر دستکش ضد برش، دستکش زنجیری است. این دستکش برای کاربردهای تخصصی تر مانند قصابی طراحی شده است. از این رو این دستکش به دستکش قصابی نیز مشهور است.

جنس این دستکش ضد برش از بافت زنجیری فولادی است. برای کار در کشتارگاه، حمل شیشه یا هر فعالیت سنگین با ابزار تیز می‌توان از این دستکش استفاده کرد.

استاندارد جهانی دستکش ضد برش

برای سنجیدن کیفیت یک دستکش ضد برش، باید استانداردهای جهانی را ملاک قرار داد. مقاومت و کیفیت ابزار و پوشش‌های ایمنی با این استانداردها آزموده می‌شوند. استاندارد در نظرگرفته شده برای دستکش ضد برش به استاندارد EN:388 مشهور است. این استاندارد ویژگی‌های دستکش ضد برش را در 6 قسمت توضیح و برای هر کدام یک عدد اختصاص می‌دهد. روی هر دستکش یک عدد شش رقمی به صورت ABCDEF درج می‌شود که هر کدام از این ارقام، نمره‌ی اخذ شده‌ی نمونه‌ی دستکش در هر آزمون استاندارد را نشان می‌دهد.

دستکش ضد برش

  1. مقاومت سایشی

این رقم نشان دهنده‌ی تعداد سیکل سایشی اعمال شده روی دستکش در تست انجام شده است.

  1. زیر 100 سیکل
  2. 100 سیکل
  3. 500 سیکل
  4. 2000 سیکل
  5. 8000 سیکل
  6. مقاومت برشی در برابر تیغه‌ی گردان

عدد دوم نشان دهنده‌ی تعداد دور تیغه‌ی گردان است که دستکش در برابر آن مقاومت نشان می‌دهد.

  1. زیر 1.2 دور
  2. 1.2 دور
  3. 2.5 دور
  4. 5 دور
  5. 10 دور
  6. 20 دور
  7. مقاومت در برابر پارگی

این رقم نیروی لازم برای پاره کردن دستکش را به نیوتن بیان می‌کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، مقاومت دستکش در برابر پارگی بیشتر است.

  1. زیر 10 نیوتن
  2. 10 نیوتن
  3. 25 نیوتن
  4. 50 نیوتن
  5. 75 نیوتن
  6. مقاومت در برابر سوراخ شدگی

رقم چهارم نیروی مورد نیاز برای سوراخ کردن دستکش توسط میخ استاندارد را نشان می‌دهد.

  1. زیر 20 نیوتن
  2. 20 نیوتن
  3. 60 نیوتن
  4. 100 نیوتن
  5. 150 نیوتن
  6. مقاومت برشی در برابر تیغ  برنده

علاوه بر تیغ گردان، مقاومت دستکش مقابل تیغ برنده نیز ارزیابی می‌شود. این رقم آستانه‌ی تحمل دستکش در برابر بریده شدن را بیان می‌کند.

  1. زیر دو نیوتن
  2. 5 نیوتن
  3. 10 نیوتن
  4. 15 نیوتن
  5. 22 نیوتن
  6. 30 نیوتن
  7. مقاومت در برابر ضربه

این آزمون برای دستکش ضد برش اختیاری است و اگر استاندارد دستکش رقم آخر را نداشت ایرادی ندارد.

بسته به نیازی که دارید و عملکردی که از دستکش ضد برش انتظار دارید، می‌توانید با توجه به اعداد درج شده روی استاندارد اقدام به خرید دستکش ضد برش کنید.

منبع: unexsafety



:: برچسب‌ها: دستکش ضد برش , دستکش ایمنی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

 

برای شروع هر کار، یک الزاماتی وجود دارد که اگر رعایت نشوند، مشکلاتی را برای فرد به وجود خواهند آورد. یکی از این الزامات لباس کار است. انسان از شروع تاریخ پیوسته از گذشته ی خود درس می گرفت و تولید لباس کار یکی از همین دروس بوده است. وقتی آهنگری اولین بار پوست خود را سوزاند و مشاهده کرد که جای این سوختگی تا ابد با وی است، تصمیم گرفت برای پسرش که می خواهد راه او را ادامه دهد، چاره ای بیندیشد و بدین طریق یک لباس کار نسوز با پوشش زیاد ساخته شد. داستان البته امروزه کمی متفاوت شده و افراد تنها برای حفظ بدن خود از خطرات کار از لباس کارگری استفاده نمی کنند. آنها یک لباس کار ارزان انتخاب می کنند تا لباس اصلی و گران خود را در حین کار استفاده نکنند و آن را به خوبی حفظ کنند.

لباس کارگری

چه نکاتی در خرید لباس کارگری رعایت می شود؟

به تعداد کمتر کارگاه هایی وجود دارند که لباس کارگری برای کارگرانشان در نظر نمی گیرند یا افرادی که تحت استخدام کسی نیستند و برای خودشان کسب و کار کوچکتری دارند. این افراد می توانند با تهیه لباس کارگری ارزان و در نظر گرفتن آن به صورت لباس کار فصلی هر فصل یک خرید دست لباس کار زیبا و مناسب داشته باشند و دیگر لباس کار مثل لباس خدمت برایشان یک پوشش اجباری نباشد. 

اگر شما یک کارگاه، کارخانه، آزمایشگاه، داروخانه و یا حتی آشپزخانه دارید، می توانید برای کارگران خود یک لباس کارگری به صورت لباس فرم تهیه کنید. در این انتخاب شما می توانید ضمن رعایت نکات ایمنی و حفاظتی که لباس کارگری باید داشته باشد، نظم، سلیقه و بهداشت مورد نظر خود را به رخ مهمانان و کارگران بکشید. وقتی شخصی از بیرون به عنوان مهمان وارد فضای کاری تحت نظر شما می شود، لباس کار افراد اولین چیزی است که نظر وی را به خود جلب می کند، شما می توانید برای هر بخش یک ست لباس کار ویژه در نظر بگیرید و با این کار چنان تاثیری روی مهمان بگذارید که حواسش به طور کل از فعالیت کاری شما هم پرت شود. البته بدون شک موفقیت در کسب و کار هدف اصلی شماست و نیت شما فریب یا انحراف بازرس و مهمان از موضوع شغلی نیست. خودتان نظم و ترتیبی که لباس کارگری به فضا می دهد را با حالت آزاد عمومی مقایسه کنید.

خرید لباس کارگری

چه طور می توانیم یک لباس کار ارزان تهیه کنیم؟

سرعت، دقت و تنوع همگی از ویژگی های فروشگاه اینترنتی یونکس است. در این فروشگاه از لباس کار آتش نشانی تا لباس کار آشپزی و همه نوع تجهیزات ایمنی یافت می شود. اگر تا به حال برای خرید لباس کار به بازار رفته باشید حتما متوجه شده اید که پیدا کردن محلی که برای کار های مختلف لباس کار مناسب داشته و در عین حال تمام جزئیات مربوط به آن لباس را بداند و در اختیارتان قرار دهد بسیار صعب و دشوار است. اجناس این فروشگاه ضمن کیفیت بالا قیمت ارزان و مناسب دارند و شما می توانید از تخفیفات جشنواره ای هم استفاده کنید. با یک مقایسه ساده احتمالا پی می برید که وقت آن رسیده به دنیای آنلاین ایمان بیاورید.

 



:: برچسب‌ها: لباس کارگری , خرید لباس کارگری ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : unexer

لباس کار مهندسی براساس موقعیتی که قرار است در آن پوشیده شود در مدل ها، رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شود. بنابراین اولین نکته در انتخاب لباس کار مهندسی مناسب این است که بدانیم آن شغل چه الزاماتی دارد و براساس آن چه ویژگی هایی در طراحی لباس برای آن شغل رعایت می شود. در ادامه تعدادی از شاخه های مهندسی که هریک لباس کار مهندسی با ویژگیهای خاص خود را دارند برای نمونه بیان می کنیم.

مهندسی پتروشیمی و نفت

مهندسی صنایع

مهندسی برق

مهندسی عمران

مهندسی معدن

برای هریک از انواع مهندسی بالا لباسی با مشخصاتی که نیازهای زمینه ی شغلی آن را برطرف کند طراحی شده است. تفاوتهای عمده ی این طراحی ها را می توان در دو گزینه ی چند بخشی بودن لباس و چند رنگی بودن آن ها بیان کرد. بنابراین لباس کار مهندسی، بسته به ویژگیهای شغل، یکسره یا چند تکه و یا تک رنگ یا چند رنگ طراحی می شود که هریک منظور خاصی را می رساند.

 

مشخصات لباس کار مهندسی یکسره

در این لباس ها پیراهن و شلوار سر هم یا متصل هستند.  این نوع از لباس کار مهندسی برای مشاغلی که خطرات ناشی از مواد آلاینده در آنها بالاست و همچنین در طول روز نیازی به درآوردن لباس نیست،گزینه مناسبی هستند. افراد در مشاغلی مانند جوشکاری، برشکاری، مکانیکی، نجاری، ریختگری و … به لباس کار های یکسره احتیاج دارند تا کار را راحت تر انجام دهند. نکته ای که در طراحی این لباس ها بسیار اهمیت دارد در نظر داشتن شرایط آب و هوایی هر فصل سال و دیگری امکان ورود و خروج هوا بطوریکه در لباس احساس خفگی به فرد دست ندهد، است.

مشخصات لباس کار مهندسی چند تکه

این نوع از لباس کار مهندسی عمدتاً بصورت دو تکه ساخته می‌شوند بطوریکه بالاتنه و شلوار در آن ها از یکدیگر جدا هستند. هرچند میزان پوشش این لباس از لباس های یکسره کمتر است، اما استفاده از لباس کار مهندسی چند تکه به مراتب راحت تر است. این نوع از لباس کار مهندسی تنوع بیشتری دارند و در زمینه های بیشتری می توان از آنها استفاده کرد.

مشخصات لباس کار مهندسی تک رنگ

این گروه از انواع لباس کار مهندسی تنها با یک رنگ تولید می شوند که معمولاً در کارهای تعمیراتی یا آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. لباس‌ های تک رنگ می توانند بسته به شغل مورد نظر به شکل یکسره یا چند تکه طراحی شوند.  بنابراین استفاده از این نوع لباس کار مهندسی بیشتر مناسب مشاغلی است که رنگ لباس بخصوصی دارند.

Engineering work clothes

مشخصات لباس کار مهندسی چند رنگ

در طراحی این نوع از لباس کار مهندسی اغلب از دو رنگ استفاده می شود که یک رنگ آن غالب است. یک دلیل استفاده از رنگ دوم، تمایز از دیگر لباس هاست و دلیل دیگر جلب توجه برای کار در شب است. معمولاً برای رنگ اصلی لباس، از رنگ‌ های تیره مانند سیاه و سرمه‌ای استفاده می شود و از رنگ‌ های نارنجی، سفید، قرمز و خاکستری به عنوان رنگ دوم در این نوع از لباس کار مهندسی استفاده می‌شود.

اگر به خرید اینترنتی لباس کار مهندسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از لباس‌های عرضه شده در فروشگاه یونکس بازدید کنید زیرا در فروشگاه ما، انواع مختلف لباس کار مهندسی با اطلاعات کامل در زمینه مشخصات آن به نمایش گذاشته می شود.

 



:: برچسب‌ها: لباس کار مهندسی , work clothes , Engineering work clothes ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 تير 1399 | نظرات ()